mandag 27. juni 2011

Tomatsalat, skål-tips og sneak preview :)

Hei på dere og god mandag!
Enda en uke er over, og for en del av dere
ble vel den avsluttet med GLANSdagen?
Heldige dere altså!
Jeg får komme sterkere tilbake neste år,
når jeg ikke driver og dikker med baby lenger ;)

I helga har jeg faktisk holdt på med litt kreative sysler!
Tenkte dere kunne få en liten sneak preview av det mest
spennende prosjektet, mens malingen tørker ;)
På et par av årets loppisbesøk ble nemlig et par korktavler
med hjem, og disse er under forvandling!

 Bengalack tar litt tid å tørke...
Andre strøk er malt i dag,
det endelige resultatet får dere forhåpentligvis se 
en av de nærmeste dagene!

I disse sommertider er det godt med friskt tilbehør til maten.
Jeg er glad i tomatsalat, og før har jeg alltid laget 
denne varianten:
 Dette er en "standard" tomatsalat:

Tomater i skiver
Rød løk i skiver
Marinert fetaost
Hakket basilikum

Alt legges lag på lag,
og så heller du litt olje fra fetaosten over.
Veldig godt!

Her en dag fikk jeg lyst til å improvisere en litt annen variant!
I stedet for vanlige tomater delte jeg cherrytomater i små biter,
og det samme gjorde jeg med rødløken.
Og SÅ den ene lille forskjellen:
Jeg blandet alt i en skål, 
sammen med litt god balsamicoeddik.
Plutselig en helt annen smak,
KNALLgod!
Ser det ikke godt ut kanskje?
 Snuppa på snart fem spiste som bare det, 
så lenge hun fikk plukke vekk løken ;)
Denne skal nok få følge grillmaten noen ganger i sommer ja :)
Anbefaler å prøve,
det er gjort på fem minutter og smaker kjempedeilig!

La du merke til den fine skåla jeg hadde tomatsalaten i?
Den er kjøpt hos Søstrene Grene, 
sammen med noen flere i friske farger:

I tillegg kjøpte jeg mindre utgaver i de samme fargene,
geniale når man trenger bittesmå skåler :)
Og det mest geniale:
de koster jo nesten ingenting!
Rundt 15 kroner for de store
og rundt en femmer for de små...
De har også kopper og mugger :)
Løp og kjøp!

Ha en strålende mandag alle sammen!
Klem fra Barbro

6 kommentarer:

gult hus i svingen sa...

Deilige salater, balsamicoeddik er et must:)
OG NÅ MÅ jeg på Søstrene Grene, Barbro, bare fordi du frister meg:)

Klem Trine:)

Tovepia sa...

Du er den jeg tyr til når jeg jeg lager mat:O)
Har allerede laget paien din 2 ganger!!
Flotte skåler, og korktavlene blir lekre...skulle gjort det samme selv;)
Kos deg med varmegrader, klem fra meg;)

En rosa fugl sa...

Jeg er ikke så glad i basilikum men tomater er jo godt! Fristet veldig med denne salaten, bare uten det jeg ikke liker! ;) Kanskje jeg kan bruke noe annet istedenfor?

gult hus i svingen sa...

Jeg sier ja takk til lunsj en dag i neste uke:) Så trivelig, Barbro:)
Gleder meg:)

Klem Trine:)

Smykkas sa...

Korktavlene kommer til å bli supre. Flotte stoff du har valgt.

Salat er alltid godt. Det bruker jeg veldig mye, og jeg har lyst å prøve din variant også.

Det er ikke akkurat noe grillvær her hos oss. I dag har det bøttet ned, og det samme er meldt til i morgen og onsdag.....

Klem

TULLA PÅ ULLA. sa...

Gleder meg til å se endelig resultat av korktavlene. De var lekre! Salaten så heller ikke verst ut:-D Savner å være i barseltid med deg. ;-) Heldig de damene som du nå møtes. Aner ikke hva for godt som venter:-D) Kos dæ Barbro. Skulla gjerne tatt mæ ein tur ein dag og snusa på litjpia:-)